Pune capăt efectului yo-yo

Print
Breaking the Yo-Yo Diet

Unul dintre pacienţii mei de cursă lungă a slăbit 70 de kg. Însă, înainte de a începe să vă gândiţi „Uau – cât de mult!” sau „Oare cum a reuşit?” o să vă spun că nu le-a slăbit pe toate odată. De fapt, a slăbit cam aceleaşi 14 kg de cinci ori deja. Este exemplul clasic de efect „yo-yo” – greutatea sa fluctuează mereu, fără a rămâne constantă prea mult. Se ştie deja că oamenii resimt efectul yo-yo atunci când adoptă regimuri de slăbit prea drastice pentru a putea fi respectate pe termen lung. Şi, odată ce ai călcat greşit, vechile obiceiuri reapar, kilogramele încep iar să se acumuleze şi ciclul reîncepe.

Nu este deloc greşit să fii ambiţios şi să vrei să îţi ţii greutatea sub control. Dacă ai dorinţa şi hotărârea de a-ţi atinge obiectivul, ai câştigat deja jumătate din bătălie. Însă recunoaşte că, încercând să faci prea multe şi prea repede, poţi avea chiar consecinţele inverse. Fii realist cu privire la cât de mult poţi schimba dintr-o dată şi acceptă pierderile de greutate care vin cu aceste schimbări.

Urmărirea progresului pe care l-ai făcut este o strategie testată şi dovedită, care te menţine pe drumul cel bun. Şi identificarea unor surse de sprijin te ajută. Colegii de antrenament sunt minunaţi şi anumite persoane găsesc un ajutor real în comunităţile online. În final, dă dovadă de flexibilitate şi învaţă din greşeli. Dacă ai încercat un program de antrenament sau o mâncare şi nu ţi-a plăcut, atunci încearcă altceva. Nu uita că obiectivul nu este să pierzi cât mai multe kilograme, cât mai repede posibil – ci vrei să îţi creezi un obicei sănătos de alimentaţie şi sport, care să te ajute să scazi în greutate şi să rămâi acolo.

E clar că o mare parte a rezolvării problemei reprezentate de efectul yo-yo stă în modificarea comportamentului. Să mănânci mai puţin, mai des. Să te asiguri că la fiecare masă şi gustare ai şi proteinele care te ajută să combaţi foamea. Să planifici, înregistrând progresul şi apelând la ajutoare – toate acestea sunt elemente ale succesului. Un sprint către linia de sosire - urmat de o alergare uşoară în direcţia opusă -  nu te va duce nicăieri. Când vine vorba de pierderi în greutate de succes, un ritm lent şi stabil este ceea ce îţi trebuie pentru a câştiga cursa.

Scris de Susan Bowerman, MS, RD, CSSD. Susan este consultant Herbalife plătit .



ro-MD | 22.09.2017 13:38:55 | NAMP2HLASPX02