7 moduri de a-ţi păstra motivaţia pentru a face sport

Print
keepInShape_badminton

Ţi s-a spus de o mie de ori care sunt beneficiile sportului şi ştii ce trebuie să faci, dar e atât de uşor să găseşti scuze: „Mi-e atât de bine pe canapea”, „Urmează emisiunea mea preferată” sau „E atât de frig afară…”

Le-am auzit pe toate deja, deci cum faci să ai (şi să îţi păstrezi) motivaţia de a te ridica şi de a face zilnic mişcare?

  1. Planifică.
    Cu o viaţă agitată poate fi greu să îţi imaginezi că mai ai cum să-ţi faci timp şi pentru antrenamente zilnice. Transformă-le într-o prioritate şi include-le în rutina zilnică. Nu le da un caracter opţional. Ajută să planifici să faci mişcare când sunt cele mai mari şanse că te vei bucura de ea. De exemplu, dacă eşti o persoană care abia se dă jos din pat dimineaţa, nu încerca să faci mişcare dimineaţa. Încearcă în pauza de prânz sau după muncă.

  2. Pune-te în mişcare.
    Primul pas (şi adesea cel mai greu) este pur şi simplu să îţi pui echipamentul de sport. După aceea, e mult mai uşor să începi. Chiar mai bine, cumpără-ţi ceva nou. Este surprinzător cum o nouă pereche de încălţăminte sportivă, un nou articol vestimentar sau un nou dispozitiv te pot încuraja să „le încerci”. În plus, arăţi şi te simţi bine!

  3. Varietatea este esenţială.
    Schimbă-ţi traseul de alergare, încearcă cycling-ul sau înoată afară în locul unei piscine interioare. Păstrează interesul, modificând anumite părţi ale antrenamentului, astfel încât să nu te plictiseşti. Sala de sport poate deveni rapid un mediu steril, aşa că, dacă obişnuieşti să mergi la sală, alternează uneori şi cu câte o şedinţă în aer liber.

  4. Dă-i un caracter social.
    Fă sport alături de prieteni, râdeţi şi vă veţi motiva unul pe altul. Ei îţi oferă sprijin, îţi pot da feedback şi pot face totul distractiv. Ca alternativă, încearcă şi orele de grup sau alătură-te unei echipe locale. Dacă te ajută competiţia, atunci ţi se potrivesc sporturile de echipă sau antrenamentul alături de o persoană care este puţin mai bună decât tine, pentru a te ambiţiona să ţii.

  5. Arta distragerii atenţiei.
    Făcând sport pe muzică sau în timp ce discuţi cu prietenii vei avea atenţia distrasă. Şi o să te trezeşti că te-ai antrenat mai mult sau ai terminat mai repede decât credeai. Dacă eşti acasă, încearcă să faci mişcare în timp ce te uiţi la televizor, sau în timpul pauzelor de reclame.

  6. Stabileşte-ţi obiective realiste.
    Chiar dacă nu urmăreşti să alergi la maraton e important să ai ţeluri şi să le pui în aplicare, pentru a fi motivat mereu. Fii realist! Nu­-ţi stabili obiective atât de înalte încât să nu ai cum să le atingi. Scrie-le pe o hârtie şi revizuieşte-le din când în când, pe măsură ce devii mai bun la antrenamente.

  7. Nu uita să te recompensezi.
    Fie că este vorba despre a alerga un kilometru în plus sau a pierde câteva kilograme, premiază-te atunci când îţi atingi obiectivele personale şi eşti mulţumit de performanţa ta. Poţi să îţi acorzi o zi liberă sau să îţi cumperi o nouă pereche de blugi. Fii mândru de tine!

Nu uita niciodată sentimentul pe care îl ai după antrenament – endorfinele care îţi invadează corpul şi faptul că te simţi sănătos şi mulţumit de tine. Data viitoare când te gândeşti să sari peste o oră, aminteşte-ţi acest sentiment şi treci la treabă!



ro-MD | 22.09.2017 13:38:42 | NAMP2HLASPX01