Şapte sfaturi pentru a te hrăni corect

Print
Seven Tips for Eating Right

Rezoluţia ta pentru Anul Nou includea şi promisiunea „să mănânci corect”? Mulţi ne facem această promisiune în ianuarie, dar în martie realizăm deja că vechile noastre obiceiuri alimentare au revenit fără să ne dăm seama. Poate ai încercat să faci prea multe – sau poate nu ai conştientizat ce înseamnă „să mânânci corect” cu adevărat. Să mănânci corect înseamnă mai mult decât a alege alimentele bune – înseamnă şi să le consumi la momentul oportun. Aşa că iată şapte sfaturi care vă vor ajuta să mâncaţi corect.

Hrăneşte-te corect când te trezeşti. Nu trebuie să mănânci imediat după ce te trezeşti, însă este foarte important să mănânci dimineaţa. Cei care iau mereu micul-dejun îşi controlează mai bine greutatea, în timp ce persoanele care obişnuiesc să sară peste acesta au tendinţa de a compensa la prânz, mâncând prea mult. Dacă nu prea poţi mânca dimineaţa, încearcă un castron de cereale cu puţină pudră proteică amestecată, fructe proaspete cu o lingură de brânză de vaci sau iaurt, sau un shake proteic preparat cu pudră proteică, lapte şi fructe.

Hrăneşte-te corect înainte de a merge la cumpărături de alimente. Dacă mergi la cumpărături cu stomacul gol, o să fii ca un copil în magazinul de dulciuri – totul o să îţi facă cu ochiul. Înainte de a ieşi pe uşă, mănâncă un baton proteic, un fruct sau un pumn de alune pentru a nu mai fi tentat. Şi fă-ţi o listă – dă-ţi silinţa să o respecţi.

Hrăneşte-te corect când vine vorba de grăsimi. Avem nevoie de puţine grăsimi în alimentaţie, însă mulţi dintre noi consumăm prea multe. Iar anumite grăsimi, cum sunt cele din peşte, alune, măsline şi avocado, sunt mai sănătoase ca altele. Grăsimile sănătoase dau gust, aşa că adăugaţi avocado sau alune în salată sau un strop de ulei de măsline în legumele înăbuşite.

Hrăneşte-te corect înainte de a face sport. Trebuie să te alimentezi înainte de a face sport – mai ales dacă faci mişcare la prima oră a dimineţii. Dacă nu ai prea mult timp la dispoziţie te pot ajuta alimentele uşor digerabile, precum sucurile naturale din fructe, supele sau iaurtul. Dacă însă ai la dispoziţie câteva ore pentru digestie, ia o masă regulată, cu o cantitate suficientă de carbohidraţi sănătoşi – pâine din făină integrală, orez brun, paste, fructe şi legume – pentru a fi în forţă.

Hrăneşte-te corect după ce faci sport. După exerciţii fizice extenuante este posibil ca organismul să nu mai aibă combustibil, aşa că încearcă să mănânci ceva până la 30-45 de minute de la terminarea antrenamentului. Muşchii au nevoie de fructe, legume şi cereale integrale pentru a-şi reface rezervele de carbohidraţi – şi o doză de proteine, care ajută de asemenea la refacere.

Hrăneşte-te corect când mănânci în oraş. În ziua de azi mâncăm atât de mult în oraş încât a lua masa la restaurant nu mai este o ocazie specială. Rezistă tentaţiei de a te răsfăţa când nu eşti acasă. Dacă încerci să consumi mai puţine calorii, împarte un aperitiv cu un prieten şi comandă, pe lângă asta, o salată. Sau sari peste garniturile cu mult amidon şi dublează porţia de legume. Cere ca sosurile să fie puse separat, pentru a putea controla cât mănânci.

Hrăneşte-te corect seara. Mulţi mănâncă ceva uşor ziua, sau chiar sar peste mese, pentru ca seara să consume cantităţi uriaşe de calorii între cină şi ora de culcare. Dar dacă mănânci cel mai mult seara, creierul tău şi muşchii nu primesc combustibilul necesar pentru a susţine activităţile fizice şi intelectuale din timpul zilei. Distribuie în schimb numărul de calorii în mod echitabil între mese şi gustări. Dacă din cauza gustărilor de seară ai început să te îngraşi, încearcă să te speli pe dinţi imediat după cină – este unul dintre cele mai bune semnale că ai terminat cu mâncatul pe ziua respectivă.



ro-MD | 23.11.2017 00:55:43 | NAMP2HLASPX02